.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فرهنگ دفاع مقدس دینی و عاشورایی است
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگی دینی و عاشورایی است و باید ترویج یابد.

به گزارش شمال نیوز، سردار عبدالله ملکی پیش ازظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه میراث دفاع مقدس، عاشورایی کردن دفاع ما از اسلام، قرآن، نظام و ولایت فقیه بوده که موجب بیمه شدن سند انقلاب اسلامی شد، بر اهمیت و گرامیداشت دفاع مقدس تأکید کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، با اشاره به اینکه بیش از ۱۸۸ هزار نفر از نیروهای مسلح و مردم جانشان را تقدیم کردند تا اسلام و انقلاب و تفکر عاشورایی و انقلابی حفظ گردد، از دیگر نتایج آن را اقتدار ایران برشمرد و افزود: بعد از سال‌ها هنوز هیچ دشمنی مانند امریکا و رژیم صهیونیستی با آن امکانات و قدرت نمی‌توانند به کشور ما نگاه بدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه گردامیداشت دفاع مقدس درواقع انتقال فرهنگ دفاع مقدس در دهه شصت به دهه‌های بعد است، افزود: اگر امروز، شهید حججی ما که متولد ۷۱ است با آرامش به قربانگاه می‌رود، علت آن شهیدان فهیمده، محمدی، طوسی، شیرودی و همه شهدای نظامی و غیرنظامی است که این درس را نسل به نسل منتقل کردند .

سردار ملکی با بین اینکه هر ملت و کشوری برای تاریخ و آینده خود برنامه دارد، خاطرنشان کرد: ۴۲ کشور و دو ابرقدرت شرق و غرب علیه ما بودند و ما با دست خالی، با همت امام و مردم در برابر خصم جهانی ایستادیم و موجب افتخار ماست.

وی ادامه داد: همانطور که اکنون دشمن با تمام توان به یمن، سوری، عراق و لبنان آمده اما نمی‌تواند کاری انجام دهد و علتش همین فرهنگ دفاع مقدس است که به این جوانان در این کشورها منتقل شده است.

وی با تاکید بر اینکه این سند مهم باید بازگو شود، افزود: ما برای پاسداری از دین، انقلاب، کشور و برای جهان اسلام نیازمند این فرهنگ هستیم و فرهنگ دفاع مقدس همان فرهنگ دینی و عاشورای حسینی ماست.

سردار ملکی با بیان اینکه کل عملیات عاشورا ۶ ساعت بود اما این شش ساعت کل جهان را تکان داد، گفت: همه جنبش‌های اسلامی که در جهان رخ می‌دهد نگاهشان به عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، شعار محوری ۳۷ امین سالگرد ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس را "من انقلابی‌ام" اعلام کرد.

وی با بیان اینکه آغاز هفته دفاع مقدس مقارن با شروع محرم است به عاشورایی برگزار شدن این هفته اشاره کرد و  در رابطه با روز شمار این ایام گفت: جمعه ۳۱ شهریور روز معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت، شنبه روز علم و فناوری، جوانان، سربازان، یکشنبه روز ولایتمداری، همبستگی ملی، دفاع همه جانبه، دوشنبه روز اقتصاد مقاومتی، خودباودری، پشتیبانی مردمی و اصناف، سه‌شنبه روز بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی، بیداری اسلامی، استکبارستیزی، چهارشنبه روز رزمندگان، پیشکسوتان و زنان اسوه صبر و مقاومت، پنج‌شنبه روز شهیدان، جانبازان، ازادکان و ایثارگران و جمعه روز فرماندهان، عزت‌مداران و حماسه‌آفرینان بوده و بر این مبنا برنامه‌ریزی در ستاد بزرگذاشت هفته دفاع مقدس استان مازندران انجام شد.

سردار ملکی با بیان اینکه در جلسه ستاد، ۱۵ کمیته برای مدیریت و اجرای برنامه تشکیل شد، از جمله آنها به کمیته نیروهای مسلح به مسئولیت سپاه کربلا استان، کمیته ایثارگران به مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته سپاه و بسیج با مسئولیت معاونت فرهنگی سپاه، کمیته فرهنگی و تبلیغات به مسئولیت اداره کل ارشاد، کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه به مسئولیت صداوسیما، کمیته روحانیت و مردم به مسئولیت اداره کل تبلیغات اسلامی، کمیته بانوان با مسئولیت اداره‌کل امور بانوان استانداری، کمیته ورزش و جوانان به مسولیت اداره‌کل ورزش و جوانان، کمیته کودک و نوجوانان به مسئولیت کانون پرورش فکری، کمیته دانش‌آموزی با مسئولیت اداره کل اموزش و پرورش استان، کمیته پیشکسوتان با مسئولیت اداره‌کل حفط و نشر آثار و دفاع مقدس، کمیته نظارت و بازرسی با مسئولیت اداره‌کل نظارت استان، کمیته هنری با مسئولیت حوزه هنری استان، کمیته روستایی به مسئولیت دفتر امور روستایی استانداری، کمیته دانشگاهیان و در کنار آن به تشکیل ستادهای شهرستانی اشاره کرد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.